Vidreres: detingut el serbi Zlatan Petrovic, cap de la màfia serbiana als Balcans, i desmantellada la xarxa més gran de distribució de cocaïna d’Europa
12 d'octubre de 2021

S'han aconseguit intervenir 4.010 quilos de la substància estupefaent en un assalt policial a Tarragona i s’han detingut 61 persones entre l'Estat espanyol i països de l’Est d’Europa
Redacció
Tal com avançava Diari de Girona, fa pocs dies la Policia Nacional anunciava s'havia detingut el serbi Zlatan Petrovic, cap de la màfia sèrbia als Balcans, i desmantellada la xarxa més gran de distribució de cocaïna d’Europa, en una operació d’àmbit internacional.
🚩Desarticulada la mayor red de distribución de #cocaína de Europa
✔61 detenidos
✔Intervenidos 4.010 kilos de cocaína y más de 600.000€
En España se han realizado intervenciones simultáneas en las provincias de #Barcelona, #Madrid, #Málaga, #Tarragona, #Gerona y #Valencia pic.twitter.com/TauBh3k3Mz
— Policía Nacional (@policia) September 27, 2021
Quant s'ha pogut decomissar? Qui sui lidera la màfia sèrbia?
Policies de diversos països —entre elles el CNP— van participar-hi. Així mateix, després d’una investigació iniciada el 2018, enguany s’ha fet caure l’organització. S'han aconseguit intervenir 4.010 quilos de la substància estupefaent en un assalt policial a Tarragona i s’han detingut 61 persones entre l'Estat espanyol i països de l’Est d’Europa.
🚨 Reus: desmantellada una banda armada del narcotràfic conformada per quatre marroquins i un espanyol amb 2.271 plantes de marihuanahttps://t.co/CiYq1tT8W0
— La Santa Espina (@santaespinacat) June 27, 2021
D'altra banda, també ha estat arrestat el cap de l’organització, el serbi Zlatan Petrovic, el qual s’havia establert a Vidreres en un barri discret i residencial. Es tractava d'un home considerat d’alt risc per la policia perquè a més, pertanyia al càrtel dels Balcans i era el cervell que liderava la xarxa de narcotraficants.
🚨 Desmantellades tres organitzacions del narcotràfic de nacionalitats pakistanesa, romanesa i nigerianahttps://t.co/0loEgNNTX8
— La Santa Espina (@santaespinacat) October 9, 2020
Membres de la Unitat de Droga i Crim Organitzat (Udyco) de la policia judicial de la comissaria provincial de Girona han estat els encarregats de portar a terme la investigació del cap de la banda sèrbia. Destaca la dada que Petrovic va escollir una urbanització de Vidreres, la de Puigventós, per viure i a més, va triar un carrer amb cul-de-sac, en què, a més, el líder narcotraficant serbi tenia les tres cases en propietat del carrer Ginesta; així es va fortificar mitjançant càmeres de vigilància.
🚨 Lleida: els @Mossos desarticulen una banda internacional de narcotràfic (cocaïna, haixix i marihuana) formada per espanyols i albanesoshttps://t.co/jK7oTGECh4
— La Santa Espina (@santaespinacat) June 25, 2021
Mesures penals
El delicte de tràfic de drogues és la conducta consistent en el cultiu, elaboració, facilitació de l'consum i comerç de drogues tòxiques, estupefaents i substàncies psicotròpiques. Inclou el tràfic de precursors, és a dir, productes que serveixen per a aquests fins.
En aquest sentit, segons l'article 368 de el Codi Penal, els que executin actes de cultiu, elaboració o tràfic, o d'una altra manera promoguin, afavoreixin o facilitin el consum il·legal de drogues tòxiques, estupefaents o substàncies psicotròpiques, o les posseeixin amb aquells fins, seran castigats amb les penes de presó de tres a sis anys i multa del total al triple de la valor de la droga objecte de delicte si es tracta de substàncies o productes que causin greu dany a la salut, i de presó d'un a tres anys i multa del total al doble en els altres casos.
Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.
Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?
Han votat 698 lectors