Regne Unit: el servei d'intel·ligència britànic MI5 tem que augmentin els atemptats terroristes islamistes si els talibans triomfen a l’Afganistan

21 de juliol de 2021

Regne Unit: el servei d'intel·ligència britànic MI5 tem que augmentin els atemptats terroristes islamistes si els talibans triomfen a l’Afganistan

Mentre creix el temor a la victòria de l’islamisme en territori afganès, la Xina sosté que els talibans no són un grup terrorista islamista i aquests li donen la benvinguda per reconstruir l’Afganistan

 
Redacció

Mentre els tentacles d’Estat Islàmic es reforcen en territori afganès, els caps de l’espionatge britànic a l’MI5 temen que el triomf de l'islamisme a l’Afganistan augmenti els atemptats terroristes islamistes al Regne Unit.

Segons declaracions a The Sunday Times del director general de l’MI5, Ken McCallum, el fonamentalisme islàmic podria emprar el discurs de victòria per fomentar el reclutament de possibles combatents islamistes amb una forta propaganda i radicalitzar-los.

Paral·lelament, el temor del primer ministre, Boris Johnson, d’enviar debades soldats britànics i aliats a una mort segura podria fer-se realitat si l’islamisme arriba al poder a l’Afganistan, alhora, mentre les tropes occidentals abandonen el país. Tanmateix, i malgrat la retirada de les tropes occidentals del país, és probable que les forces britàniques romanguin en territori afganès durant un temps a fi d’entrenar els afganesos per combatre l’islamisme.

 
La Xina estén la mà als talibans

Tot això, a més a més, en un context internacional delicat on la Xina sosté que els talibans afganesos no són un grup terrorista islamista i que no és d’interès nacional enemistar-s’hi, tal com afirmava en una columna Hu Xijin, editor en cap del Global Times, diari propagandístic del Partit Comunista xinès.

Responent al lligam que cerca la Xina, afegint els comentaris a This Week in Asia de Suhail Shaheen, portaveu talibà, qui defensa que la Xina és un país amic a qui donem la benvinguda per la reconstrucció i el desenvolupament de l’Afganistan.
Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.

Deixa un comentari

Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?

Han votat 843 lectors

Meme