Quim Torra (JxCat) i Clara Ponsatí (JxCat) critiquen l’acord de Govern entre Pere Aragonès (ERC) i Jordi Sánchez (JxCat): cau la DUI en favor de negociar amb l’Estat espanyol
18 de maig de 2021

L'acord de 46 pàgines entre ERC i JxCat no només no especifica quina és l’estratègia per assolir la independència, sinó que en redueix el full de ruta a la negociació amb l’Estat espanyol per pactar-ne un altre referèndum
Redacció
Havent mostrat les bases de l’acord per formar Govern —més aviat un document per calmar la ciutadania i evitar noves eleccions que no pas un full de ruta per fer i exercir la independència— l’ex-president Quim Torra (JxCat) i l’eurodiputada Clara Ponsatí (JxCat) han criticat l’acord entre ERC i JxCat, el qual no només presenta un JxCat en favor d’investir Pere Aragonès (ERC) al maarge del que diguin les bases, sinó que, a més a més, no s’especifica quina és la estratègia independentista.
Sense estratègia independentista es fa difícil governar. https://t.co/Fpjk9jDrRd
— Quim Torra i Pla (@QuimTorraiPla) May 17, 2021
Així mateix, i ja pel que fa a un Govern com a tal, la desconfiança entre partits encara roman malgrat la signatura de l'acord, segons ha expressat el secretari general Jordi Sánchez (JxCat) a Catalunya Ràdio.
Reguitzell de lamentacions per descartar la DUI i negociar amb l’Estat espanyol
Durant 46 pàgines d’eufemismes i reiteracions que redueixen un nou embat democràtic sense especificar com, es planteja crear consensos i sumar forces a Europa per pressionar l’Estat espanyol.
Això no obstant, coincidint en trobar una tàctica a mig camí entre les propostes —inexistents o indefinides— de JxCat i ERC a tals efectes, l’acord de Govern es fonamenta en passar de la taula de diàleg a un procés de negociació amb l’Estat espanyol. En aquest sentit, el document matisa que, tot rebentant el mandat de l’1-O amb què el processisme s’abandera, només un referèndum pactat amb l’Estat espanyol pot impulsar la independència.
Apa! I que més?
"JxCat farà president Aragonès, diguin què diguin les bases" https://t.co/KrU2tuI9jf
— Clara Ponsatí (@ClaraPonsati) May 17, 2021
La hipocresia processista al descobert
D’aquesta manera, i amb un apartat específic que clama per la lleialtat parlamentària entre JxCat i ERC perquè cap no es desmarqui dels objectius —a aquestes altures de les circumstàncies i en clau autonomista, potser el pacte fiscal que pregonen figures com Andreu Mas-Colell—, els partits Carles Puigdemont (JxCat) i Oriol Junqueras (ERC), qui —aquest últim— advoca per perllongar el Procés uns 20 anys més, falsegen la causa demanant permís a l’Estat espanyol per preguntar –un cop més– si els catalans volem la independència malgrat el 52% de vots obtinguts i tenir majoria absoluta en escons.
El dia que Europa mogui un dit, no quedarà ningú que parli català. https://t.co/nKi6XRWVzX
— Laura O. 🔪🔥 (@Ormellix) May 18, 2021
Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.
Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?
Han votat 698 lectors