Plataforma per la Llengua denucia l'assetjament físic i verbal contra un nen de 12 anys per expressar-se en català a l'institut

16 de novembre de 2021

Plataforma per la Llengua denucia l'assetjament físic i verbal contra un nen de 12 anys per expressar-se en català a l'institut

El nen no es va acoquinar i es va mantenir en català en tot moment, una actitud que hauria de servir d'exemple a tots els catalanoparlants

 
Redacció



Plataforma per la Llengua ha pogut saber que un estudiant de dotze anys del Camp de Tarragona ha estat víctima d'una campanya d'assetjament per companys que no acceptaven que s'expressés al grup de Whatsapp de l'institut en català, la seva llengua familiar i l'autòctona i tradicional de Catalunya.

Els pares del nen van enviar a Plataforma per la Llengua captures de pantalla en què es podien llegir les exigències dels companys i van explicar que posteriorment l'havien insultat, l'havien assetjat amb trucades amenaçadores i fins i tot havien fet crides perquè l'apallissessin.

 
Exemple de catalanoparlant

En tot moment, el nen es va mantenir en català i va refusar de doblegar-se a les exigències i les amenaces dels assetjadors, una actitud d'autoestima i lleialtat lingüística que l'entitat creu que és un exemple per a tots els catalanoparlants que viuen experiències similars. Només l'acció decidida i generalitzada de resistència al supremacisme castellà pot revertir la minorització de la llengua catalana.

 
El bilingüisme mata el català

Mentrestant, el nacionalisme espanyol majoritari té en el supremacisme castellà un dels seus pilars. Aquesta ideologia anti-igualitària presenta la llengua castellana com l'idioma comú de tots els ciutadans de l'Estat espanyol, amb arguments històricament revisionistes que amaguen que la seva extensió en territoris catalanoparlants és recent i que la coerció estatal i l'arribada de membres de la majoria nacional castellanoparlant hi han tingut un paper central.

El nacionalisme espanyol fomenta la idea que és natural que els parlants de català sàpiguen castellà i que no puguin esperar reciprocitat dels castellanoparlants, amb qui han de ser deferents i adaptar-s'hi lingüísticament. L'objectiu últim és la desaparició per assimilació de les comunitats lingüístiques minoritàries i la consecució d'una ciutadania homogèniament castellana.

Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.

Deixa un comentari

Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?

Han votat 845 lectors

Meme