La indignació havia anat creixent entre la policia, els comerços i l'Ajuntament de Palafrugell després que, en anteriors ocasions, els jutjats havien deixat en llibertat al sospitós que havia fins i tot robat tres vegades en una mateixa botiga i en altres comerços i bars. El presumpte lladre, Mimoun K., marroquí de 52 anys, immigrant a l'Estat espanyol de manera il·legal i vivint en un pis okupat, ha estat identificat per la Policia Local des de principi d'any 55 vegades de matinada caminant pel centre urbà.
🚨 Garrigàs (Alt Empordà): detinguts dos marroquins de 24 i 29 anys per haver destruït un bosc per plantar-hi més de 1.600 plantes de marihuanahttps://t.co/D6WtJpNIQC
— La Santa Espina (@santaespinacat) September 27, 2021
La matinada d'abans-d'ahir, dimecres, com ja va fer al novembre i el 24 de febrer, va obrir a palades la porta de cristall d'una botiga de roba i complements del carrer Cavallers de Palafrugell i es va emportar, de nou, els diners de la caixa registradora, roba i bosses.
Catalans tips de lladres, immigrants il·legals i okupes
Els comerciants estaven preparant una concentració davant del consistori per queixar-se de la impunitat que gaudeix aquest delinqüent, i per denunciar el mal que causa a la imatge del comerç local. En aquest sentit, el consistori ha confirmat que la normativa municipal impedeix instal·lar una reixa exterior en el comerç que ha estat objecte de robatori en tres ocasions i, a l'interior, tampoc és possible posar una persiana.
🚨 Terrassa: un immigrant marroquí de 20 anys intenta assaltar una escola bressol egarenca per segrestar-ne dos nenshttps://t.co/gSVdURlfMj
— La Santa Espina (@santaespinacat) March 14, 2022
L'immigrant il·legal marroquí, lladre i okupa Mimoun K. ha estat detingut últimament per robatori amb força en botigues i bars i, des de l'any 2000, acumula un ampli ventall de delictes, com: entrada en habitatge aliè i abusos sexuals, robatori en interior d'empresa, atracament a la via pública, lesions, furt d'ús de vehicle, contra la salut pública per tràfic de drogues, conduir sota efectes de begudes alcohòliques i conducció temerària i atemptat contra agent de l'autoritat. La Policia Nacional té obert un expedient d'expulsió del delinqüent.
🚨 Terrassa: un immigrant marroquí ha estat apunyalat set vegades al carrer de la Cisterna, per un altre immigrant, també de nacionalitat marroquinahttps://t.co/doOTY4Cxdk
— La Santa Espina (@santaespinacat) February 27, 2022
Mesures penals
El jutge ha ordenat l'ingrés a la presó d'un presumpte lladre multireincident de Palafrugell amb més de 40 antecedents penals, acusat de robar tres vegades en la mateixa botiga en poc temps, l'última ahir, dimecres, i les actuacions del qual estaven provocant indignació en la localitat.
🚨 Calafell i Castellet i la Gornal (Alt i Baix Penedès): detingut un lladre immigrant marroquí multireincident de 45 anys com a presumpte autor d’un total de 13 delictes de robatori amb violència a domicilishttps://t.co/EesR0QTnLm
— La Santa Espina (@santaespinacat) February 9, 2022
Ahir, dijous, el titular del jutjat d'Instrucció 2 de la Bisbal d'Empordà ha acordat presó provisional comunicada i sense fiança per un delicte de robatori amb força en establiment obert al públic, després que l'acusat s'ha acollit al seu dret a no declarar.
🇫🇷 França: detingut un immigrant marroquí a Marmande per admetre haver assassinat, amb punyalades al cos i a la cara, una mare de 31 anys amb tres fillshttps://t.co/BfTvIXVA9Z
— La Santa Espina (@santaespinacat) February 23, 2022