Pakistan: l'ambaixada francesa demana que els francesos evacuïn el país perquè les lleis pakistaneses permeten la pena de mort contra qui insulti l'islam

17 d'abril de 2021

Pakistan: l'ambaixada francesa demana que els francesos evacuïn el país perquè les lleis pakistaneses permeten la pena de mort contra qui insulti l'islam
Fotografia per: Abdul Majeed

Els islamistes del Pakistan han encruelit el seu rebuig contra França a causa de la lluita del país gal contra la radicalització islàmica, fet que passa per permetre la llibertat d’expressió, també caricaturitzant l’islam, i que és considerat blasfèmia pels musulmans

 
Redacció

Dijous, 15 d'abril de 2021, a fi d’evitar repercussions més amples, l’ambaixada francesa al Pakistan va demanar els francesos abandonar el país després d’un seguit de violentes protestes i amenaces contra França, a cops de pedra i pals al llarg de la setmana.

L’encrueliment del Pakistan vers el país gal s’ha desenvolupat arran la lluita per la llibertat d’expressió a França, la qual passa per permetre la publicació de caricatures de Mahoma, fet que els musulmans condemnen.

 
L'islamisme contra la democràcia liberal

Ja el dimecres, el govern pakistanès va prohibir un partit polític islamista que exigeix l’expulsió de l’ambaixador francès. El líder del Tehereek-e-Labbaik (TLP), Saad Rizvi, va ser detingut després de l’exigència, fet que va dur milers dels seus simpatitzants a protestar als carrers, coneguts per exercir la violència contra el que consideren blasfèmia.

Tot i així, el govern tem que deturar el moviment n’endureixi la radicalització, fet pel qual el Pakistan encara no ha actuat durament contra els grups i partits d’aquesta mena, malgrat que les lleis pakistaneses permeten pena de mort contra qui insulti l’islam. Marc que inclou la cursa del president francès, Emmanuel Macron, per erradicar l’islamisme a França en favor dels valors republicans i que, mentrestant, ja va provocar un nou atac contra Charlie Hebdo per part d’un immigrant pakistanès.
Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.

Deixa un comentari

Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?

Han votat 845 lectors

Meme