Núria Bacardit (TV3) promou al ‘TN Migdia’ que els pares catalans matriculin els fills en escoles conflictives com diu Josep Bargalló (ERC)
13 de març de 2021

Bacardit (TV3) es fa ressò de l'enginyeria social del departament d’Educació dirigit per Bargalló (ERC) i omet com aquestes mesures polítiques educatives van contra l'ensenyament de l'alumnat català
Redacció
Dijous, 11 de març de 2021, la periodista Núria Bacardit (TV3), en el marc de conversió dels centres educatius privats o concertats a públics, va dedicar un reportatge del TN Migdia a promocionar que els pares catalans matriculin els fills en escoles conflictives que incentiva Educació, a càrrec de Josep Bargalló (ERC).
Les altrament anomenades “escoles-gueto” són el laboratori de Bargalló per la seva enginyeria social a nivell educatiu. Lluny d'encarar l'educació i l'ensenyament dels nens, imposen polítiques educatives contra l'alumnat català, el qual és sotmès a drenar la problemàtica que suposa l'alt percenatge d'immigrants.
Famílies de Manresa s'uneixen contra la segregació escolar - Telenotícies comarques https://t.co/MWSvggRDVW @MartPrats3 @324cat
— Núria Bacardit (@nurbacardit) March 11, 2021
Contra l'ensenyament de l'alumnat català
Així, segons Martí Prats, impulsor de la iniciativa a Manresa —on la meitat de les escoles públiques pateixen l'allau de la immigració—, s'advoca per assistir els alumnes immigrants en comptes de satisfer l'alumnat autòcton. A més, sota l'eufemisme de gestionar l’“alta complexitat”, despatxen l'agenda de l'esquerra cultural, basada en confondre la conflictivitat de la immigració —que no es vol integrar— per repercutir en els nens catalans els “motius de racisme i de classisme” dels guetos escolars.
D'aquesta manera, l'educació pública no es basa protegir la catalanitat dels alumnes i garantir-ne el projecte educatiu de la primària sinó en cronificar la “segregació escolar”, fet pel qual el Govern de Catalunya ha establert un protocol “d’escolarització equilibrada per a l’alumnat d’origen estranger”.
7) La responsabilitat individual és important. Tanmateix, en aquest tema és una excusa perquè les institucions educatives facin i promoguin exactament el contrari. No sortirem d'aquesta situació amb bones intencions o concursos de popularitat.
Fi del fil
— Xavier Diez 🎗 (@herodot10) March 11, 2021
60% d’absentisme escolar a secundària i 34% a primària
Una estratègia de captació d’immigrants que s’emmarca en la promoció de l’escola pública d’ERC, ja què, segons la Fundació Bofill, el 85% dels centres d’“alta complexitat” de secundària i el 91% d’infantil i primària són públics, representant en el conjunt dels centres educatius de Catalunya un 17% a primària i un 16% a secundària del total. Pel que fa a l’alumnat, la immigració sobrepassa el 50% en un 5’3% a primària i en un 0’9% a secundària
A més a més, segons el Síndic de Greuges, les escoles d’“alta complexitat” arrepleguen un 34% dels alumnes de primària amb absentisme escolar, el 22% dels quals greu, i en un 60% a secundària, amb un 21% dels quals crònic. Una xifra que, contràriament a les pretensions d’inclusió d’ERC, palesa que, en cas que la coexistència no afectés l’alumnat autòcton, les dades tan sols s’apaivagarien però no millorarien.
💰 @educaciocat invertirà 162 milions d'euros en la lluita contra la segregació escolar a Catalunya
✍️ Ho recull el decret d'admissió aprovat aquest dimarts pel @govern, amb l'objectiu d'evitar que l'alumnat vulnerable es concentri en els mateixos centres
📺 Vídeo de @tv3cat 👇 pic.twitter.com/54BS2mJg12
— Educació (@educaciocat) February 17, 2021
Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.
Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?
Han votat 699 lectors