Narcís Comadira adverteix de l'amenaça del bilingüisme: 'els joves en comptes de defensar la seva llengua de seguida passen al castellà'

6 de juny de 2021

Narcís Comadira adverteix de l'amenaça del bilingüisme: 'els joves en comptes de defensar la seva llengua de seguida passen al castellà'

Amb tan sols un 32’5% de catalanoparlants habituals al conjunt dels Països Catalans, Narcís Comadira, un dels guanyadors del Premi Nacional de Cultura d’enguany, considera que els pocs qui encara parlem català, cada dia ho fem pitjor

 
Redacció

El passat 28 de maig de 2021, després del lliurament dels Premis Nacionals de Cultura 2021, el poeta, pintor i traductor Narcís Comadira, guardonat pel conjunt de la seva obra artística, va esmentar a La nit dels ignorants de Catalunya Ràdio que tant Catalunya com el català estan fatal, atès que es tracta de dos dels pilars de la seva recent literatura, centrada també en l’envelliment. Considerant, a més, que els polítics, uns imbècils, només fan que barallar-se per tenir poder.

 
El català es castellanitza

Pel que fa a la llengua, i constatant un permanent declivi que es redueix avui fins al 32’5% de catalanoparlants al conjunt dels Països Catalans, Comadira assenyala que cada dia hi ha menys gent que la parla, advertint també que els pocs qui parlen català cada dia ho fem pitjor, especialment a causa de la contaminació del bilingüisme. Fent especial menció a la situació dels joves, que en comptes de defensar la llengua com a cosa seva, resulta que de seguida parlen castellà.

 
Situació terminal de la llengua catalana a l'escola

De fet, i mentre Catalunya es manté en el 36’1% de catalanoparlants habituals, Plataforma per la Llengua situa que el català es parla en tan sols un 14% al pati de l’escola. Atribuint la raó del descens, segons expressava el seu president, Òscar Escuder, a la deixadesa i la marginació de les administracions, un entorn comunicatiu castellanitzat i la manca de consciència lingüística de la població.
Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.

Deixa un comentari

Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?

Han votat 783 lectors

Meme