Marroc: el consolat marroquí de Barcelona no es fa responsable dels MENA marroquins ni en facilita la repatriació
6 de març de 2021

Segons l’Ajuntament de Torredembarra, almenys 11 detencions i 19 expedients per baralles i altres incidències estan relacionades amb els okupes i MENA. Per què no actua realment el Consolat del Marroc de Barcelona?
Redacció
Com ha avançat El País, el consolat del Marroc de Barcelona diu que ha ofert assistència [La Santa Espina hi ha contactat i el consolat marroquí de Barcelona no ha especificat en què consisteix tal assistència] a dotze joves immigrants i okupes que van fugir de Torredembarra després que els veïns, com a reacció a l’increment dels delictes causats, agredissin uns MENA i ataquessin el centre on residien. La realitat, però, és una altra: el consolat marroquí de Barcelona no es fa responsable dels MENA marroquins ni en facilita la repatriació. Per què no actua realment el consolat del Marroc de Barcelona?
Què ha passat a Torredembarra?
Segons l’Ajuntament del municipi, almenys 11 detencions i 19 expedients per baralles i altres incidències estan relacionades amb els okupes i immigrants.
Hola @el_gourgi, estos son los que dices que les has tenido que dar un techo porque se han tenido que ir de #Torredembarra no?
Incumplen el confinamiento comarcal y mirar que mal viven.
Estos son vuestros tutelados @govern y @ChakirelHomrani verdad?#Torredembarra pic.twitter.com/L78RHJUSFf
— Torredembarra Unida (@TDBunida) February 28, 2021
Fa unes setmanes, durant una protesta que pretenia defensar els MENA dels veïns, un dels MENA erigit portaveu per la CUP va amenaçar de mort un menor marroquí que es manifestava contra la violència.
A més, alguns dels MENA, com denuncia Torredembarra Unida, publiquen fotografies a les xarxes amenaçant els “catalans fills de puta” amb un ganivet o exhibint grans quantitats de diners robats.
@CUPTorre Sabeu si el noi que vau voler donar veu a la concentració vostra de diumenge está rapejant ? Es per evitar qualsevol acte innecesari de represio. Gracies.
— Morti (@MortimerBxg) February 22, 2021
Malgrat la delinqüència que els MENA han importat al municipi, diversos grups i col·lectius d’esquerra com la CUP–Torredembarra o la Joventut Comunista de Catalunya han defensat en tot moment els MENA legitimant-ne la violència i titllant de “racistes” els veïns que, en ple exercici del seu dret com a ciutadans i davant la permissivitat del consistori, tan sols s’han limitat a defensar la seguretat a Torredembarra.
Otro video donde se ve como resguardan al #Mena que trajeron a la concentración de la @CUPTorre y luego a las 2h amenazó de muerte a un menor de 13 años.@Diari_Mes @diaridtarragona @tac12_tv@tv3cat @TGNdigital @OnaLaTorre
PARTE 1/2⬇️#Torredembarra #Tarragona #Catalunya pic.twitter.com/gysfDrfD4m
— Torredembarra Unida (@TDBunida) February 24, 2021
Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.
Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?
Han votat 698 lectors