Marc Arza (ex-candidat del PDeCAT per Tarragona) critica que Marc Domingo (Princeton) a Planta Baixa (TV3) defensi eliminar el grec i el llatí perquè són llengües racistes

4 de juny de 2021

Marc Arza (ex-candidat del PDeCAT per Tarragona) critica que Marc Domingo (Princeton) a Planta Baixa (TV3) defensi eliminar el grec i el llatí perquè són llengües racistes

Marc Arza (PDeCAT) reacciona a la importació a Catalunya de la teoria racial de l'esquerra global a través del programa 'Planta Baixa' (TV3), co-dirigit entre Xavi Rossinyol i Ricard Ustrell, afirmant que si tot és racista, res no és racista

 
Redacció

Dimecres, 2 de juny de 2021, en el marc d’un debat a Planta Baixa (TV3) sobre el prisma acusatori amb què l’extrema esquerra als EUA sotmet al revisionisme en clau racista des de la història fins a l’escola.

Aquesta visió ha estat compartida pel presentador i co-director del programa matinal Xavi Rossinyol (TV3) —programa co-dirigit amb Ricard Ustrell (TV3)—, en la qual l’ex-candidat per Tarragona a les eleccions del 14-F, Marc Arza (PDeCAT), ha desacreditat el despropòsit d’aquesta ideologia a Twitter reblant que si tot és racista, res no és racista.

 
Importació a Catalunya de la teoria racial de l'esquerra global

Concretament, Planta Baixa (TV3) es feia ressò de l’aposta de la Universitat de Princeton, que ha decidit tombar l’exigència de llatí i grec en la llicenciatura d’Estudis Clàssics en considerar-los racistes.

En aquest sentit, argumenta el filòsof Jordi Graupera, convidat al programa, que la història de Grècia i Roma s’explica per refermar la superioritat europea vers els esclaus com a base de la civilització occidental.

 
Reescriure la Història Antiga

Tanmateix, segons expressa un dels seus professors a Princeton, Marc Domingo, la fita real consisteix en augmentar la diversitat en l’àmbit fent més accessible els estudis a altres perfils d’estudiants.

D'aquesta manera, Graupera considera que els alumnes d’Estudis Clàssics tenen el temps i la vida per poder dedicar-se a coses pràcticament inútils. Assenyalant-ne, per tant, l’alt poder adquisitiu o els recursos de què presumptament disposen en contraposició amb els alumnes que, simplement, no se senten atrets pel camp.
Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.