La Generalitat de Quim Torra (JxCat) va destinar més de 33’2 milions d’euros en propaganda institucional durant la pandèmia de la Covid-19

9 d'agost de 2021

La Generalitat de Quim Torra (JxCat) va destinar més de 33’2 milions d’euros en propaganda institucional durant la pandèmia de la Covid-19

TV3 va percebre més de 3’4 milions d’euros, RAC1 va embutxacar-se’n més d’1’9 milions d’euros i La Vanguardia va rebre més de 2’7 milions d’euros

 
Redacció

Durant l’any 2020, malgrat fer-se evident la manca de recursos sanitaris tant pel que fa a l’àmbit clínic com a les residències per a la gent gran, la Generalitat de Catalunya presidida per Quim Torra (JxCat) va destinar més de 33’2 milions d’euros als mitjans de comunicació en plena pandèmia de la Covid-19.

Segons detalla la Memòria de la Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional del 2020, suposant un augment del 78% respecte la inversió del 2014 ―passant de 18.616.930 a 33.243.347 euros― i del 14% respecte l’any anterior, 2019 ―amb 29.059.628 euros invertits.

 
Pluja de diners públics a la premsa concertada i pública enmig de l'epidèmia del virus xinès

Amb la inversió en televisió de la Generalitat, TV3 va arreplegar més de 3’4 milions d’euros, seguida de Mediaset TV, que en va percebre 234.098, així com d’altres mitjans espanyols com ara Telemadrid, amb 35.472 euros, o la Televisió Autonòmica d’Aragó, amb 10.278 euros.

Quant a la ràdio, el mitjà que més quantitat ha percebut ha estat RAC1, rebent més d’1’9 milions d’euros, seguida de Catalunya Ràdio, amb 599.572 euros i la Cadena SER, amb 390.020 euros.

Pel que fa als mitjans escrits, La Vanguardia va percebre més de 2’7 milions d’euros ―71.094 dels quals destinats al suplement Què fem?―, seguida d’El Periódico, amb més de 2’1 milions d’euros ―616.014 dels quals pel lloc web i 3.560 euros per l’agenda d’oci On Barcelonal’Ara, amb més d’1’7 milions d’euros ―a banda de la inversió en la plataforma web, 538.109 euros en format escrit junt amb 51.035 euros per l’Ara Balears―, Nació Digital amb 607.761 euros, El Nacional amb 590.475 euros i El Punt Avui amb 574.464 euros ―649 dels quals pel Punt Avui TV.

En la línia d’Internet, la Generalitat de Catalunya també va destinar més d’1’3 milions d’euros a Godó online, així com més d’1’1 milions d’euros a YouTube, Twitter, Spotify, Facebook i Instagram. Comptant amb una de les campanyes més reconegudes, també parodiada en clau crítica pel partit Aliança Catalana, Defensem el que és obvi, amb una despesa de 81.750 euros.
Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.

Deixa un comentari

Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?

Han votat 843 lectors

Meme