La Federació de Cristians de Catalunya denuncia que el batlle Antonio Balmón (PSC) de Cornellà de Llobregat canviï la nomenclatura del ‘Corpus’ centenari a ‘Festa Major’
30 d'abril de 2021

Segons denuncia la Federació de Cristians de Catalunya, recordant que un 53% dels catalans es considera de fe catòlica, al municipi també se celebren altres festes populars de caire religiós com el Nadal o Sant Jordi que no suposen cap problema per a la convivència
Redacció
El 24 d’abril d’enguany, la Federació de Cristians de Catalunya va denunciar en una nota de premsa la subtracció de la referència al Corpus Christi dels cartells de la Festa Major de Cornellà de Llobregat. Com bé s’hi assenyala, una nomenclatura emprada durant més d’un segle que va ser sobtosament eliminada el 2020, durant la primera onada de la pandèmia de la Covid-19.
Ens ajudes?
Que el “Corpus” torni a la Festa Major de 2021 de #Cornellà de Llobregat.
¿Nos ayudas?
Que el “#Corpus” vuelva a la Fiesta Mayor de 2021 de Cornellà de Llobregat (Barcelona).https://t.co/u8iE3ptq49 pic.twitter.com/QLqFmCXtWR
— Federació de Cristians de Catalunya ﻥ (since 1931) (@fedcristianscat) April 20, 2021
La legítima demanda dels cristians
Havent organitzat una recollida de signatures per exigir a l’ajuntament cornellanenc la recuperació del terme, la federació cristiana recalca que, segons el baròmetre d’Afers Religiosos, el 53% dels catalans es considera de religió catòlica, és a dir, d’aquella on té el seu origen la festa del Corpus.
Tanmateix, recordant que a Cornellà se celebren altres festes populars de caire religiós tan arrelades com el Corpus, com ara el Nadal o Sant Jordi, concloent que tampoc no suposen cap problema per a la convivència.
Què pot haver passat en realitat?
Malgrat tot, l’alcalde del municipi, Antonio Balmón (PSC), en la seva nota al programa de la Festa Major de Cornellà de Llobregat del 2020, sí va fer referència al Corpus, malgrat que no s’emprés la nomenclatura al disseny del cartell.
Fet que deixa el dubte de si el canvi obeeix a una escomesa contra les tradicions catòliques —el PSC de Cornellà no esmenta el Corpus des del 2018— o si, pel contrari, es tracta d’una ficada de pota de l’il·lustrador que, si més no, no deixa de ser una falta de respecte envers les nostres celebracions religioses però sobretot tradicionals catalanes.
Igual que els pagans, els cristians ens trobem amb un opositor 100 vegades més poderós que nosaltres. #opinió de @jordiaragonesm https://t.co/TzDwKzSwP5
— La Santa Espina (@santaespinacat) August 24, 2020
Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.
Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?
Han votat 703 lectors