Itàlia: la ministra de l'Interior italiana, Luciana Lamorgese, demana a la Unió Europea ajuda econòmica per aturar la immigració il·legal africana
8 de setembre de 2021

Lamorgese ha suggerit al Fòrum Ambrosetti, marc de la conferència econòmica internacional que se celebra anualment, que la UE ajudi a resoldre problemes d’inestabilitat al nord d’Àfrica i a frenar el flux d’immigrants il·legals
Redacció
La ministra de l'Interior italiana, Luciana Lamorgese, demana a la Unió Europea un pla d'ajuda econòmica per mitigar la immigració il·legal africana. Així mateix, en declaracions al Fòrum Ambrosetti, a la comuna de Cernobbio, al llac de Como, en el marc de la conferència econòmica internacional que se celebra anualment, Lamorgese ha suggerit que la UE podria ajudar a resoldre problemes d’inestabilitat en determinats països del nord d’Àfrica i ajudar a frenar el flux d’immigrants il·legals.
#Cernobbio2021, il ministro #Lamorgese oggi al forum @Ambrosetti_ per discutere di #sicurezza nel nostro Paese e delle sfide che lo attendono.#5settembre
📰➡️https://t.co/nKW7qczdGn pic.twitter.com/RASZUF9lUg
— Il Viminale (@Viminale) September 5, 2021
On és la UE?
En declaracions a Líbia, Lamorgese va constatar que hi ha una inestabilitat greu i, en efecte, un risc real de col·lapse, i que per aquest motiu la Unió Europea s’hi ha d’implicar. Per tant, advoca per un gran pla econòmic que se centri en els països del nord d'Àfrica, tal com informa Il Giornale.
🔵#Migranti L'Europa "deve essere presente" nei paesi del Nordafrica con "un grande piano economico". Luciana #Lamorgese, ministra dell'Interno @Viminale, al Forum @Ambrosetti_. "Solo così possiamo limitare l'immigrazione che ormai è un problema strutturale, non congiunturale" pic.twitter.com/QBTsyRTuAH
— Rai Radio1 (@Radio1Rai) September 5, 2021
En aquest sentit, s'han fet propostes similars en els darrers anys, com quan l’ex-primer ministre italià Silvio Berlusconi va defensar el 2018 un acord a l’estil del Pla Marshall entre els Estats membres de la UE i els països africans, però malauradament no va prosperar.
El ministre federal alemany de Cooperació i Desenvolupament Econòmic, Gerd Müller, també ha defensat aquesta política, afirmant el 2017 que la UE hauria de donar ajuts per prevenir la immigració il·legal i retenir el fons de desenvolupament a aquells que es van negar a recuperar els seus nacionals.
Contradiccions a la Unió Europea
Mentrestant, la Unió Europea ha donat a Turquia grans quantitats de diners durant anys per aturar el flux d’immigrants il·legals i enguany ha promès al govern del president Recep Tayyip Erdogan 3.000 milions d'euros durant els propers anys.
Després del col·lapse de l'Afganistan en mans de les forces talibanes i els temors d'una nova crisi d'immigració il·legal massiva, els ministres de tota la UE també han presentat un pla per pagar diners en efectiu als països veïns de l'Afganistan per evitar que els immigrants il·legals es dirigeixin cap a Europa.
🇫🇷 França: @EmmanuelMacron anuncia un pla europeu per frenar i bloquejar l'onada immigratòria d’afganesos a Europahttps://t.co/eNWi4h8SjF
— La Santa Espina (@santaespinacat) August 18, 2021
No es dirimeix quant es gastarà la UE per evitar la immigració il·legal massiva, però alguns informes suggereixen una xifra de fins a 1.000 milions d’euros (859 milions de lliures / 1.188 milions de dòlars).
Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.
Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?
Han votat 699 lectors