Iran: l'islamisme radical clama contra els acords de pau a l'Orient Mitjà
27 de setembre de 2020

La periodista Fiamma Nirenstein que la pau probablement marcarà la fi del “panarabisme, les tensions tribals i sectàries, la corrupció, la violència i l’islamisme”
Redacció
La setmana passada, l’Iran va expressar el seu rebuig dels assoliments de Trump pel que fa a l’Acord d’Abraham entre Israel, els Emirats Àrabs Units i Bahrein. El president iranià, Hassan Rouhani, va afirmar en una reunió amb el seu gabinet que Israel “comet més crims a Palestina cada dia”, fet pel qual considera que les nacions que han acordat la pau amb Israel no comprenen la religió musulmana o el seu “deute amb la nació de Palestina”. Concretament, amenaçant els Emirats Àrabs Units amb què “totes les greus conseqüències” que se’n derivin seran culpa seva.
Met today with UAE Minister of Foreign Affairs Sheikh Abdullah bin Zayed Al Nahyan to congratulate him on the Abraham Accords signing at the @WhiteHouse. We must overcome divisions between Gulf countries and work to continue countering Iran’s malign influence in the region. pic.twitter.com/W0DiupLhzd
— Secretary Pompeo (@SecPompeo) September 16, 2020
En una reacció similar, però amb una violència més explícita, s’hi troben els representants terroristes de l’Iran, com ara el xeic Naim Qassem, subsecretari d’Hesbol·là al Líban i qui va declarar que la “resistència cultural, política i social”, però més encara la “resistència armada”, és l’únic camí per a “recuperar la terra de Palestina” després de l’acord de pau. Paral·lelament, les brigades d’al-Qassam, l’ala militar del grup terrorista islamista Hamàs, van prometre que Israel “pagarà un alt preu per qualsevol agressió contra la nació palestina o la resistència a Gaza”.
D’acord amb un anàlisi de la periodista Fiamma Nirenstein per a l’Israel Hayom, el temor de “l’eix Teheran-Ankara i els seus amics, soldats i representants” envers els acords de pau i el conseqüent enderrocament dels seus negocis està ben fomentat, atès que la pau probablement marcarà la fi del “panarabisme, les tensions tribals i sectàries, la corrupció, la violència i l’islamisme”.
Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.
Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?
Han votat 695 lectors