Illes Balears: arriben sis pasteres provinents d'Algèria amb més de 100 immigrants il·legals a Cabrera i Formantera en menys d'un dia

13 de juny de 2022

Illes Balears: arriben sis pasteres provinents d'Algèria amb més de 100 immigrants il·legals a Cabrera i Formantera en menys d'un dia

L'allau per mar de sis piragües amb més de 100 immigrants de nacionalitat algeriana ha coincidit amb l'anunci d'Algèria de suspendre el tractat d'amistat amb l'Estat espanyol pel canvi de posicionament amb el Sàhara

 
Redacció

Dimecres passat, 8 de juny de 2022, a les Illes Balears, van arribar-hi sis pasteres provinents d'Algèria amb més de 100 immigrants il·legals a Cabrera i Formantera en menys d'un dia.

 
La immigració il·legal en massa desembarca a la Catalunya insular

Les Illes Balears han registrat, en menys de 24 hores, la recepció de la xifra més gran de pasteres des de començament d'any.

L'allau per mar de sis piragües amb més de 100 immigrants de nacionalitat algeriana ha coincidit amb l'anunci d'Algèria de suspendre el tractat d'amistat amb l'Estat espanyol pel canvi de posicionament amb el Sàhara.

 
L'Estat espanyol no protegeix les fronteres que administra

Aquesta arribada massiva de pasteres compleix el pronòstic que van fer guàrdies civils que treballen a la frontera de Ceuta i Melilla quan Pedro Sánchez (PSOE) es va acostar al Marroc el mes de març passat.

Els agents policials espanyols van preveure llavors que Alger deixaria de controlar la immigració il·legal com a mesura de pressió. Alertaven d'una onada de pasteres cap a l'Estat espanyol.

La primera embarcació, segons les fonts consultades, es va localitzar a les dues de la matinada amb 17 persones a bord. Estava al sud de la illa de Cabrera. La darrera, a les dos quarts d'una del migdia a Formentera amb 27. Entremig, tres piragües més amb 20, 17 i 14 persones. A terra, es van localitzar 49 homes més. En total, hi ha 113 immigrants il·legals a l'illa que ja han estat traslladats a dependències policials.
Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.

Deixa un comentari

Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?

Han votat 785 lectors

Meme