Horta (Barcelona): detinguts cinc dominicans menors d'edat i un espanyol major d'edat per apunyalar un jove en un robatori al carrer Lisboa
21 de setembre de 2021

Els Mossos d'Esquadra ha detingut els sis agressors delinqüents —cinc de nacionalitat dominicana i un d'espanyola respectivament— perquè treballen amb la hipòtesi que van escometre amb violència contra la víctima per robar-li
Redacció
La matinada de diumenge passat, 19 de setembre de 2021, van ser detinguts cinc dominicans menors d'edat i un espanyol major d'edat per apunyalar un jove en un robatori al carrer Lisboa del barri d'Horta, a Barcelona.
Els @mossos han detingut 6 joves a Horta per agredir i apunyalar un altre per robar-li al final de la festa major. Va ser diumenge a les 5:30h. Un vigilant del metro va avisar als Mossos, que han detingut 5 menors i un noi de 19 anys. El ferit ja ha estat donat d’alta.
— Andrea Villoria (@andreajvilloria) September 20, 2021
Descripció dels fets
Si bé la víctima ha pogut recuperar-se de les ferides que va patir i la seva vida no corre perill, això no exclou que els Mossos d'Esquadra ha detingut els sis agressors delinqüents —cinc de nacionalitat dominicana i un d'espanyola respectivament— perquè treballen amb la hipòtesi que van escometre amb violència contra la víctima per robar-li.
Com avançava el Tot Barcelona, membres de la vigilància de seguretat de la parada de metro d’Horta van alertar els Mossos cap a dos quarts de sis del matí que una persona havia resultat ferida per arma blanca. Tanmateix, la policia catalana no ha pogut concretar si els fets es van produir dins de l’estació o a les afores de la boca d'accés, al voltant del carrer Lisboa.
Detinguts 6 joves (5 d'ells menors i l'altre de només 19 anys) per agredir i apunyalar un altre nano a qui volien robar dissabte a la nit a les festes d'Horta.
Els @mossos no descarten més detencions. La víctima ja té l'alta mèdica. #infoRAC1
— Jordi Bracons de Juan (@Jordi_Bracons17) September 20, 2021
Amb tot, el dispositiu policial va aconseguir localitzar els suposats responsables de l’apunyalment, gràcies a les descripcions i les pistes que els investigadors van recollir. De totes maneres, les indagacions sobre el presumpte apunyalament continuen obertes per acabar de confirmar el mòbil i les causes que van dur els agressors a assaltar l’home de matinada. Per aquest motiu, fonts policials no descarten que es puguin practicar més detencions vinculades al succés.
⚠️ Barcelona: un grup d'immigrants marroquins i dominicans apallissa un menor a Can Batlló (Sants-Montjuïc)https://t.co/xLBUHQ1rF5
— La Santa Espina (@santaespinacat) January 6, 2021
Mesures penals
Tot i que el major d'edat, de nacionalitat espanyola, i de 19 anys, no té antecedents per delictes comesos a l'Estat espanyol, ha passat a disposició judicial entre ahir i avui, dimarts 21 de setembre de 2021. Paral·lelament, els menors, de nacionalitat dominicana, després d'haver estat arrestats han estat lliurats a la Fiscalia de Menors, els quals ha deixat en llibertat amb càrrecs.
D'altra banda, segons l'article 242 del Codi Penal, el culpable de robatori amb violència o intimidació en les persones serà castigat amb la pena de presó de dos a cinc anys, sense perjudici de la que pogués correspondre als actes de violència física que realitzés.
🚨 Barcelona: s'instal·la una banda d’immigrants marroquins que roben amb violència extrema ofegant la víctima https://t.co/r7VcJrhwcL
— La Santa Espina (@santaespinacat) April 29, 2021
Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.
Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?
Han votat 703 lectors