Girona i Salt: la immigració marroquina genera nius d'agressions i robatoris impunes

9 de setembre de 2020

Girona i Salt: la immigració marroquina genera nius d'agressions i robatoris impunes

Sensació d'impunitat: es referma el caràcter multi-reincident de molts dels delinqüents que avui assetgen la seguretat ciutadana

 
Redacció

La matinada del 12 d’agost, un immigrant de nacionalitat marroquina i una dona de 18 anys i nacionalitat desconeguda van apallissar i robar la documentació, el mòbil i 350 euros en efectiu a un sense sostre que dormia en un sac al parc de la Devesa de Girona.

Després que la víctima ingressés a l’hospital Josep Trueta de Girona, els Mossos d’Esquadra van detenir els agressors el 30 d’agost per robatori amb violència i intimidació i lesions, càrrecs castigats segons el Codi Penal amb “pena de presó de dos a cinc anys” (article 242) i de “presó de tres mesos a tres anys o la multa de sis a dotze mesos” (article 147), respectivament. Ambdós han quedat en llibertat amb càrrecs.

Un dels detinguts, l’immigrant de nacionalitat marroquina, ja havia estat detingut el passat 19 d’agost per agredir, vexar i intentar robar una transsexual del municipi de Salt (Gironès). Malgrat la detenció, que segons el Codi Penal proposaria per tracte degradant i vexatori la “pena de presó de sis mesos a dos anys” (article 173), i pel robatori amb violència i intimidació l’esmentat article 242, l’immigrant va quedar novament en llibertat amb càrrecs.

 
Ciutat Vella (Barcelona), un altre niu de la impunitat marroquina

Es referma el caràcter multi-reincident de molts dels delinqüents que avui assetgen la seguretat ciutadana, trobant com a punt neuràlgic la ciutat de Barcelona. Segons el Mapa Delinqüencial de Catalunya, mentre que l’Àrea Bàsica Policial (ABP) del Pla de l’Estany, on pertany Girona, va registrar 690 casos de robatori amb violència i/o intimidació el 2019, el mateix any l’ABP de Ciutat Vella (Barcelona) va registrar-ne 4.130 sent un nucli menor, amb un 48,26% d’immigració segons l’Idescat, i convertint-se en l’ABP amb més delictes d’aquesta mena a tota Barcelona. Efecte causat per l’esmentada reincidència dels delinqüents i prenent com a exemple un fet recent esdevingut a Ciutat Vella.

Així mateix, el passat 6 de setembre els Mossos d’Esquadra van detenir dos immigrants de 19 anys i origen marroquí per irrompre en un domicili, robar-hi i masturbar-se davant la resident, sent el tercer domicili consecutiu on els delinqüents havien accedit durant la nit dels fets. Desconeixent encara els detalls sobre la posada a disposició judicial o la llibertat, els immigrants estarien acusats de vexacions (article 173 CP), robatori amb violència (article 242 CP) i apropiació indeguda –pels objectes sostrets que posteriorment revendrien–, castigada segons l’article 249 del Codi Penal sota “pena de presó de sis mesos a tres anys
Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Pots fer servir tags i atributs HTML:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?

Han votat 698 lectors

Meme