França: com la propaganda islàmica va influir l'ex-MENA pakistanès detingut
30 de setembre de 2020

Un dels detinguts, un algerià de 33 anys amb permís de residència i que es troba en procés d’obtenir la nacionalitat francesa, alliberat per haver tractat de perseguir i retenir l’atacant
Redacció
Arran del darrer atemptat a França d’un ex-MENA d’origen pakistanès contra el que creia els periodistes de les actuals oficines de Charlie Hebdo –sent-ne les antigues oficines i, quant als ferits, treballadors de la productora televisiva Premieres Lignes–, els investigadors francesos estan estudiant un vídeo on l’autor, Hassan Ali, s’atribueix la responsabilitat de l’atac a ganivetades.
El vídeo, en possessió de les autoritats franceses, mostra l’ex-MENA, segons una font que roman anònima, “plorant” sobre música tradicional pakistanesa i “afirmant d’antuvi el seu acte en esmentar la reedició de les caricatures” de Charlie Hebdo. A més, segons ha avançat 20 minutes, Ali expressa que està “guiat” pel mul·là Ilyas Qadri, líder de Dawat-e-Islami, una organització islàmica amb seu al Pakistan i que té diverses institucions educatives islàmiques a tot el món. A més, Dawat-e-Islami també ofereix propaganda islàmica en línia i dirigeix una estació de televisió, el canal Madani.
Recompensa al mèrit ciutadà
Alguns dels altres detinguts junt amb l’atacant ja han estat alliberats, però d’ells destaca un algerià de 33 anys que, en testimoniar l’atac, va perseguir l’ex-MENA tractant d’aturar-lo i va donar indicacions a un agent de policia perquè el perseguís, segons recull Paris Match. El seu advocat, Lucie Simon, qui critica que “hauria d’haver estat tractat com un heroi”, ha explicat que l’algerià “té el permís de residència i es troba en procés d’obtenir la nacionalitat francesa”.
De fet, Jordan Bardella, membre del Reagrupament Nacional de Marine Le Pen, ja n’avalua la naturalització com a recompensa al mèrit ciutadà.
Attaque à Paris: Jordan Bardella se dit favorable à la naturalisation de l'homme ayant pourchassé l'assaillant pic.twitter.com/Lgj45aqkS2
— BFMTV (@BFMTV) September 27, 2020
L’islamisme s’encrueleix a França
Aquest atac vaticina una onada de violència islamista a França que fins ara ja s’ha cobrat 258 vides. El ministre de l’Interior francès, Gérald Darmanin, avalua la situació com a “extremadament crítica”, al·legant que França està “en guerra amb el terrorisme islamista”. Unes declaracions que troben de fonament 32 atemptats frustrats en els darrers tres anys, “prop d’un cop al mes”, segons Darmanin.
Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.
Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?
Han votat 703 lectors