EUA: Trump queda absolt dels càrrecs d'inhabilitació, però la caça de bruixes podria dur-lo al Tribunal Suprem

16 de febrer de 2021

EUA: Trump queda absolt dels càrrecs d'inhabilitació, però la caça de bruixes podria dur-lo al Tribunal Suprem
Fotografia per: Michael Reynolds

Hi ha una insistència en desprestigiar l’ex-president, tant des de l’esquerra com dels opositors del propi partit republicà: la caça de bruixes contra Trump es perllonga havent abandonat la Casa Blanca

 
Redacció

Finalment, l’ex-president dels EUA, Donald Trump, ha estat absolt del seu segon impeachment, el qual l’acusava d’haver incitat l’assalt al Capitoli del passat 6 de gener de 2021, després d’un míting, i que va acabar amb la detenció de 200 persones i la mort de cinc.

Per la seva part, Trump ha declarat que el seu decurs polític “tot just acaba de començar”, refermant la seva presència dins el Partit Republicà.

 
La caça de bruixes continua després de l’impeachment al Senat

Tot i així, com assegura Associated Press, el judici polític contra Trump podria no haver acabat malgrat l’absolució. Malgrat que el seu estatus sigui ara el de civil, el republicà Mitch McConnell, líder de la minoria del Senat, insinua que, “mentre no es compleixi el termini de prescripció, Trump segueix sent responsable de tot el que va fer durant el càrrec”.

Segons el mateix McConnell, qui no troba “adient” un judici al Senat, l’ex-president podria acabar al Tribunal Suprem dels EUA per altres casos legals. Com ara, per presumptes pressions sobre els funcionaris electorals de l’Estat a Georgia i per presumptes suborns i acords comercials a Manhattan.

Hi ha una insistència en desprestigiar l’ex-president que palesa, tant des de l’esquerra com dels opositors del propi partit, que la caça de bruixes contra Trump es perllongarà fins i tot després d’abandonar la Casa Blanca.
Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.

Deixa un comentari

Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?

Han votat 703 lectors

Meme