Estat espanyol: amb Pedro Sánchez (PSOE) al govern, el país ibèric ha rebut gairebé 38.000 immigrants il·legals d'inici del 2021 a ençà, un 8% més que el 2020

25 de novembre de 2021

Estat espanyol: amb Pedro Sánchez (PSOE) al govern, el país ibèric ha rebut gairebé 38.000 immigrants il·legals d'inici del 2021 a ençà, un 8% més que el 2020

L'Estat espanyol rep oficialment més del 34% de totes les entrades d'immigrants il·legals registrades a nivell europeu, mentre que l'arxipèlag canari ja n'ha comptat 19.648 enguany, 2021

 
Redacció

Ahir, dimecres 24 de novembre de 2021, l'Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) va actualitzar les dades relatives a la immigració il·legal. Així mateix, el nou balanç que amplia l'informe del Ministeri de l'Interior amb dades sobre les entrades il·legals experimentades durant la setmana del 15 al 21 de novembre d'enguany ha evidenciat que amb Pedro Sánchez (PSOE) al govern, el país ibèric ha rebut gairebé 38.000 immigrants il·legals d'inici del 2021 a ençà, un 8% més que el 2020.

 
Com accedeix la immigració il·legal a l'Estat espanyol?

Les dades d'ACNUR tornen a situar l'Estat espanyol com el segon país europeu en entrades il·legals per via marítima, només superat per Itàlia i lluny de les xifres comptabilitzades a Grècia, Malta o Xipre. En aquest sentit, amb un total de 37.260 immigrants il·legals des de començament d'enguany, l'Estat espanyol rep oficialment més del 34% de totes les entrades d'immigrants il·legals registrades a nivell europeu.

En el sumatori de les entrades registrades d'immigrants il·legals, des de començament d'enguany s'observa que són superiors a les xifres comptabilitzades el 2020. El total d'accessos il·legals per via terrestre i per via marítima evidencia un increment respecte a l'any passat d'un 8%. Concretament, l'augment de les arribades totals comptabilitzades per via marítima puja al 10%.

 
Les tanques de Melilla i Ceuta i l'arxipèlag canari, focus de la immigració il·legal

Les dades recopilades per part de les Forces i els Cossos de Seguretat de l'Estat espanyol (FCSE) assenyalen que les arribades massives d'immigrants iil·legals a les Illes Canàries han estat, per exemple, els últims quatre dies, en més de 600 els immigrants il·legals arribats a diferents punts de l'arxipèlag canari.

A tot això, la intervenció del Centre de Coordinació de Salvament de Rabat, la Marina Reial del Marroc i la Direcció General de Seguretat Nacional del Marroc (DGSN) han operat perquè no hi hagin encara més gran arribades il·legals a les illes atlàntiques de l'Estat espanyol.

 
Efecte crida per arribar il·legalment a les illes Canàries

Les diferents operacions dutes a terme per aquests organismes els darrers dies posen de manifest la magnitud de l'actual efecte crida i evidencien la manca de coordinació entre el Ministeri de l'Interior espanyol i els seus homòlegs marroquins.

Així mateix, segons fonts de les FCSE, en la major part de les ocasions les màfies operen sense més complicacions per noliejar embarcacions amb destinació a les illes Canàries. En aquest sentit, les arribades d'immigrants il·legals a l'arxipèlag canari ja se situa vorejant els 20.000 (19.648) el 2021.
Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.

Deixa un comentari

Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?

Han votat 703 lectors

Meme