Enllaçats per la Llengua: a la Diada del 25 d'abril, entitats del Regne de València reivindiquen l'ús social del català arreu de la Nació catalana

26 d'abril de 2021

Enllaçats per la Llengua: a la Diada del 25 d'abril, entitats del Regne de València reivindiquen l'ús social del català arreu de la Nació catalana

La plataforma que aplega diverses entitats, Enllaçats per la llengua, reivindica la unitat, el reconeixement i l’oficialitat de la llengua catalana en tot el seu domini lingüístic

 
Redacció

Coincidint amb la Diada del Regne de Vàlencia, el 25 d’abril, diverses entitats de totes les comarques valencianes van manifestar-se reivindicant qüestions com la llengua, el finançament o l’autogovern. Entre d’altres, com avançava TV3, es va exigir des de la reciprocitat entre les televisions públiques catalana i valenciana fins a l’establiment de relacions entre els governs valencià, balear i català per impulsar la llengua i la cultura catalanes.

Ja finals de març, la plataforma que aplega diverses entitats, Enllaçats per la llengua, va publicar un manifest de reivindicacions en favor de la nostra llengua comuna, el català, denunciant l’Estat espanyol per instaurar el principi de desigualtat legal entre ciutadans en matèria lingüística. Fet que ha prohibit les comunitats autònomes de llengua catalana poder legislar l’obligatorietat del coneixement de la llengua pròpia.

 
El català, en perill

Segons la plataforma, aquesta desigualtat legal, que afectà també la ciutat de l’Alguer en repetir-se el fet a Itàlia, ha fet augmentar la minorització de la llengua tot fent avançar el procés intencionat de substitució a què es veu sotmès el català. Així, Enllaçats per la llengua ha exigit el dret a desenvolupar la llengua i cultura pròpies de forma normal, plena i lliure, comprometent-se a treballar en diversos aspectes.

Entre els àmbits que estipula la plataforma, s’hi troben punts com la reivindicació de la unitat, el reconeixement i l’oficialitat de la llengua catalana en tot el seu domini lingüístic —recordant que s’estén per Catalunya, Catalunya Nord, la Franja de Ponent, Andorra, les Illes Balears i Pitiüses, la ciutat de l’Alguer i la major part del País Valencià—, la immersió lingüística, la defensa del català a l’escola i als mitjans de comunicació i entre el jovent o la promoció de normatives relacionades.
Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Pots fer servir tags i atributs HTML:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?

Han votat 699 lectors

Meme