Els Mossos participen per primer cop a l'EMPACT: una acció conjunta a la UE contra la immigració il·legal i el tràfic de drogues i d'armes al sud-est d'Europa

1 d'octubre de 2021

Els Mossos participen per primer cop a l'EMPACT: una acció conjunta a la UE contra la immigració il·legal i el tràfic de drogues i d'armes al sud-est d'Europa

300 Mossos d’Esquadra han formar part d’un equip conjunt d’11.000 agents de tot Europa, aconseguint: 330 detencions relacionades amb delictes del tràfic de drogues i d’armes de foc, la facilitació de la immigració il·legal i la falsificació documental

 
Redacció

Des de la seva integració al CITCO, és la primera vegada que la policia catalana participa en una acció d’EMPACT, el programa multidisciplinari europeu per fer front a les amenaces que comporta la criminalitat internacional organitzada i greu per a la UE.

Aquesta acció conjunta a la UE contra la immigració il·legal i el tràfic de drogues i d'armes al sud-est d'Europa va desenvolupar-se entre els dies 15 i 18 de setembre de 2021. Així mateix, la Policia de la Generalitat-Mossos d'Esquadra (PG-ME) va participar-hi juntament amb la Policia Nacional, la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària de Duanes. A més d'estar coordinada pel CITCO, amb el suport d’Europol, i hi van formar part policies, agències d’immigració i de control de fronteres de 27 països (17 Estats membres de la UE i 10 països de fora de la UE).

 
Els Mossos d'Esquadra a Europa

La PG-ME compta amb un comandament del cos destinat permanentment a CITCO des de la seva integració en aquest organisme l’octubre de 2018. Al seu torn, les activitats operatives es van dur a terme principalment al sud-est d’Europa, però hi van participar països de tot Europa amb intercanvi d’intel·ligència i accions operatives arreu del vell continent.

En aquest operatiu, en el qual van participar 300 Mossos d’Esquadra que van formar part d’un equip conjunt d’11.000 agents de tot Europa, es van fer 330 detencions relacionades amb delictes com ara el tràfic de drogues, la facilitació de la immigració il·legal, la falsificació documental i el tràfic d’armes de foc. Les activitats investigades també van dur a la detecció d’una sèrie de delictes com ara la falsificació de visats. Després d’aquestes accions, les autoritats policials han iniciat 37 noves investigacions.

El sumatori dels resultats generals queda reflectit en:

  • 418 persones identificades

  • 724 escorcolls en diferents ubicacions

  • 605 vehicles inspeccionats

  • Comisos de 154 armes de foc, 57 granades de mà i explosius, 2.125 peces de munició, 719 kg de cànnabis i 920 plantes de marihuana



 
Què és EMPACT?

Des de la seva integració al CITCO, és la primera vegada que la PG-ME participa en una acció de l’EMPACT, un programa multidisciplinari europeu per fer front a les amenaces que comporta la criminalitat internacional organitzada i greu per a la UE. És una plataforma de cooperació amb estructura multidisciplinària de la qual formen part els Estats membres, les institucions i les agències europees, així com altres països i organitzacions públiques i privades.

EMPACT, per tant, estableix cicles de polítiques de quatre anys per garantir una major continuïtat en la lluita contra el crim organitzat i internacional. Entre les prioritats del cicle de polítiques per al període 2018-2021 hi ha la lluita contra la facilitació de la immigració il·legal, el tràfic de drogues i el tràfic il·legal d’armes de foc.
Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.

Deixa un comentari

Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?

Han votat 705 lectors

Meme