El règim sancionador d'Ada Colau per la Zona de Baixes Emissions
18 de setembre de 2020

Amb controls policials, 66 càmeres de videovigilància i sancions fins 500 euros, el 57% dels clients del sector del comerç provenen de fora de l’àrea metropolitana
Redacció
Dimarts, l’Ajuntament de Barcelona, encapçalat per Ada Colau, va anunciar l’entrada en vigor del règim sancionador de la Zona de Baixes Emissions per a turismes i motocicletes sense el distintiu ambiental de la Direcció General de Trànsit (DGT).
D’acord amb la restrictiva mesura, els conductors amb vehicles d’altes emissions, que en són la majoria dels ciutadans, hauran de limitar l’impossible horari de circulació entre les 20h i les 06h per evitar multes de 100 a 500 euros.
Amb aquest canvi de model tarifari volem reforçar la lluita pel clima i contra la contaminació. I volem facilitar alternatives al transport privat un cop entri en funcionament la Zona de Baixes Emissions. Tothom al transport públic! pic.twitter.com/ZmbSv4OUJ7
— Ada Colau 💜🌈🔻 (@AdaColau) December 4, 2019
La normativa, que va entrar en vigor anteriorment, l’1 de gener de 2020, va comportar l’enviament de 42.090 avisos a conductors que han circulat per la zona sense l’etiqueta ambiental de la DGT. Això es complementa amb la instal·lació, ja en funcionament, d’un total de 66 càmeres de videovigilància amb lector de matrícules distribuïdes en 20 punts de la ciutat i l’establiment de controls de la Guàrdia Urbana per aplicar el règim sancionador. Actualment, el total de vehicles sense l’etiqueta ambiental que exigeix Colau és del 4,7%.
Colau contra la ciutadania
Segons el comunicat oficial de l’Ajuntament de Barcelona, la Zona de Baixes Emissions, que afecta la ciutat de Barcelona, Sant Adrià del Besós, Cornellà, l’Hospitalet i Esplugues, “és una mesura per millorar la qualitat de l’aire i, per tant, la salut de la ciutadania”. Una ciutadania que, no obstant això, es veurà forçada a adquirir nous vehicles enmig d’una crisi econòmica, especialment pel que fa als treballadors que requereixen de vehicles pesats per exercir les seves tasques.
Paral·lelament, l’ofensiva de Colau contra els vehicles a Barcelona, unilateralment i aprofitant la pandèmia com a pantalla tal com denuncien molts ciutadans a les xarxes, s’ha servit de diverses pintades per ampliar els carrers, així com barrots per eixamplar les terrasses dels bars, els quals han obstaculitzat el pas d’ambulàncies, camions de descàrrega i autobusos. Unes mesures que han situat fins a 55 entitats de comerciants, patronals i gremis rebutjant el pla.
Especialment, perquè afecta greument sectors com el comerç, constituït en un 57% per clients provinents de fora de l’àrea i que no trobaran com accedir a Barcelona, segons la directora de Barcelona Oberta, Núria Paricio. A més, tenint en compte que molts propietaris de vehicles desestimaran el viatge en transport públic com el tren a causa de la delinqüència que hi prolifera. Una situació per la que Paricio expressa que “el comerç està a l’UCI i és com si vingués algú [Colau] i li tragués l’oxigen”.
S'ha fet tot unilateralment, aprofitant la pandèmia i sense tenir en compte el mal que s'està fent a tots els sectors. Volem viure a una ciutat no a un chiquipark. #FORACOLAUhttps://t.co/8BFg6BXSv7
— On Vas Barcelona (Stop Colau) (@OnVasBarcelona) September 16, 2020
Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.
Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?
Han votat 845 lectors