El professor Joan Ramon Resina de la Universitat de Stanford afirma que la rendició que lidera Oriol Junqueras (ERC) pot arrossegar Catalunya a l'abisme
12 de setembre de 2022

Segons l'acadèmic als Estats Units, Junqueras (ERC) ha demostrat tenir, més que instint, una passió incontrolable pel poder i que, alhora, descarta la independència per "fossilitzar una autonomia buida de contingut"
Redacció
En un article d'opinió publicat a VilaWeb ahir, 11 de setembre de 2022, el professor Joan Ramon Resina de la Universitat de Stanford afirma que la rendició que lidera Oriol Junqueras (ERC) pot arrossegar Catalunya a l'abisme.
📝 El junquerisme és rancor
Mail obert de Joan Ramon Resina https://t.co/sGILKyktnD
— VilaWeb (@VilaWeb) September 12, 2022
Del diàleg trampa amb l'Estat espanyol a l'extinció com a poble
Joan Ramon Resina és cap del Programa d'Estudis Ibèrics de la Universitat de Stanford, als Estats Units, opina que Oriol Junqueras (ERC) ha mobilitzat tots els recursos de la propaganda processista a què dóna accés controlar l’erari a efectes que el processisme que presideix Pere Aragonès (ERC) des de la Generalitat de Catalunya pugui "fossilitzar una autonomia buida de contingut".
⚠️ Joan Ramon Resina, col·laborador de @VilaWeb: l’únic president dels EUA que va estar a prop de reconèixer el dret d’autodeterminació dels catalans fou Donald Trumphttps://t.co/Df2IqlhLtZ
— La Santa Espina (@santaespinacat) September 20, 2021
Al seu torn, l'acadèmic assevera que a mesura que antics simpatitzants d’ERC com ell se n’han distanciat, han estat substituïts una gent submissa a l’autocràcia en què s’ha convertit el partit fundat per Macià, en clara al·lusió als individus com Gabriel Rufián (ERC).
⚠️ @junqueras (@Esquerra_ERC) descarta la independència: mentre ERC governi, els catalans no podran ser independents fins d'aquí tres generacionshttps://t.co/EHn4PWplzC
— La Santa Espina (@santaespinacat) March 24, 2022
La conclusió de l'opinió de Resina és la següent: Junqueras (ERC) ha demostrat tenir, més que instint, una passió incontrolable pel poder. Per aquest motiu, és del parer que la seva històrica marxa enrere arrossega ERC, i potser el país, a l’abisme.
⚠️ @perearagones (@Esquerra_ERC) afirma que vol esgotar la legislatura autonòmica fent veure que està negociant un referèndum d'independència amb el permís de l’Estat espanyolhttps://t.co/xbOSSrvpDJ
— La Santa Espina (@santaespinacat) August 14, 2022
Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.
Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?
Han votat 843 lectors