El presidenciable demòcrata Biden amenaça comercialment Johnson

20 de setembre de 2020

El presidenciable demòcrata Biden amenaça comercialment Johnson

Si Joe Biden esdevé president dels EUA i el Regne Unit no manté l’acord de pau del 1998 d’Irlanda del Nord, el Regne Unit no obtindrà cap mena d’acord comercial amb els EUA

 
Redacció

A començaments d’aquesta setmana, Boris Johnson va expressar que se li feia cada vegada més difícil conciliar els objectius del govern amb l’anomenada Llei de l’Inter-mercat, un projecte llei que permetria al govern britànic passar per alt el tractat de retirada del Brexit si s’hi interposés el tractament a Irlanda del Nord.

Gairebé dues dotzenes de conservadors britànics van expressar que tan sols s’oposarien a aquesta llei si Boris Johnson accedeix al “blocatge” del Parlament. Això suposaria una altra votació d’emergència que permetria al Parlament activar la llei més endavant.

I quant a la Unió Europea, un dels seus alts càrrecs presumptament va assegurar als mitjans que la UE s’oposa a la Llei de l’Inter-mercat en la seva totalitat i que un blocatge parlamentari no en faria canviar la decisió. Així, Brussel·les pretén que Boris Johnson elimini tots els poders ofensius, no que tan sols “els depositi en una ‘capsa d’ús exclusiu per emergències’”.

Amb tot, el projecte llei encara ha de recórrer un bon tram per a cristal·litzar-se i Johnson encara ha de negociar amb la Càmera dels Lords, que es veu a si mateixa com a guardiana de l’Estat de Dret britànic i no mira amb bons ulls els possibles incompliments dels tractats internacionals.

 
Intervé Brussel·les i Joe Biden

Com a senyal del neguit de Brussel·les, van fer dur l’ex-vicepresident i candidat a la presidència dels EUA, el demòcrata Joe Biden, a enraonar amb el primer ministre, basant-se en el rol dels EUA sobre el procés de pau d’Irlanda del Nord.

En un seguit de piulades, Biden va advertir el Regne Unit que ha d’honrar l’acord de pau del 1998 d’Irlanda del Nord quan es retiri de la UE. I si no és així, Biden s’assegurarà que el Regne Unit no obtingui cap mena d’acord comercial amb els EUA.

El primer ministre, mentrestant, argumenta que Londres ha de violar algunes parts de l’acord de retirada si espera preservar l’acord de pau del ’98, dels quals el de Divendres Sant és considerat per Johnson el més crític. D’altra banda, Brussel·les amenaça amb allunyar-se de les converses si el Regne Unit aprova la Llei d’Inter-mercat, fins i tot amb les esmenes acordades.

Aleshores, el comerç sota les condicions de l’Organització Mundial del Comerç comportaria més aranzels, restriccions comercials i una conseqüent interrupció de la cadena de subministrament.  On, un cop més, la Unió Europea hi tindria unilateralment la potestat. Deixant d'aquesta maenra les probabilitats de no acord al 80%, les més altes durant els anys de camí al Brexit.
Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Pots fer servir tags i atributs HTML:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?

Han votat 698 lectors

Meme