El govern de Pere Aragonès (ERC) va acordar pagar 94,1 M€ a Abertis abans de Nadal en relació a la concessió finalitzada el 31 d'agost de 2021 de les autopistes C-31, C-32 i C-33

18 de gener de 2022

El govern de Pere Aragonès (ERC) va acordar pagar 94,1 M€ a Abertis abans de Nadal en relació a la concessió finalitzada el 31 d'agost de 2021 de les autopistes C-31, C-32 i C-33

L'acord governamental sense atenció mediàtica regala els diners públics en tres partides: 65,7 M€ per un conveni marc pel Maresme del 2010; 23 M€ per un conveni del 2013; i 5 M€ més per un altre del 2015

 
Redacció

Tal com s'ha sabut per una informació publicada a Nació Digital i ha confirmat l'ACN, el govern de Pere Aragonès (ERC) va acordar pagar 94,1 M€ a Abertis el 21 de desembre de 2021 per compensar inversions fetes i deutes relacionats amb la concessió finalitzada el 31 d'agost de 2021 de les autopistes C-31, C-32 i C-33.

 
Quan, com i per què s'han regalat aquests diners públics?

Havent finalitzat la concessió de les autopistes C-31, C-32 i C-33 el 31 d'agost de 2021, però, el govern d'Aragonès (ERC) ha pagat 94,1 milions d'euros a Invicat, del grup Abertis, per compensar inversions fetes i deutes.

Aquesta decisió es va aprovar abans de Nadal, concretament al consell executiu del 21 de desembre, i consta en un acord governamental que regala els diners públics en tres partides: 65,7 M€ per un conveni marc pel Maresme del 2010; 23 M€ per un conveni del 2013; i 5 M€ més per un altre del 2015.

Aquests diners públics regalats a una empresa parasitària han estat justificats en concepte d'abonament a compte dels saldos de compensació final que puguin correspondre pels diferents convenis signats de modificació de la concessió per a la construcció d'aquestes vies.

 
No quadren les versions exposades pel govern

Segons la conselleria de Territori, els 65,7 milions d'euros per pagar en el marc del conveni del Maresme són per millores a la via, fonamentalment el sobrecost de les obres de perllongament a Palafolls, i per compensar els efectes del retard en la posada en servei d'aquelles obres.

Fonts del govern, apunten que aquell conveni posava les bases per ampliar la via fins a Lloret; però els diners públics regalats, tal com exposa la pròpia conselleria de Territori, no són per compensar qüestions relacionades amb tràmits com despeses en direcció d'obres o tràmits d'expropiació sobre les obres del ramal Blanes-Lloret, que no es van arribar a fer. Aquestes despeses, de fet, es compensen amb els 5 M€ d'un altre conveni del 2015.

Més enllà d'aquests 94,1 M€ ja pagats, Abertis reclama a la Generalitat 250 milions més pel trànsit no assolit perquè no es van fer les obres de perllongament. A tot això, la reclamació es basa en el conveni signat el 2010.
Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.

Deixa un comentari

Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?

Han votat 703 lectors

Meme