El diputat Salvador Vergés (JxCat) considera que el castellà és una llengua estrangera a Catalunya, però no exposa què farà la Generalitat per desobeir la sentència del TSJC

25 de gener de 2022

El diputat Salvador Vergés (JxCat) considera que el castellà és una llengua estrangera a Catalunya, però no exposa què farà la Generalitat per desobeir la sentència del TSJC

En cap moment del seu enfilall de Twitter, Vergés (JxCat) no ha gosat assenyalar què farà el seu govern per salvar el català, quan va votar la investidura de Pere Aragonès (ERC) i JxCat és un dels socis de la coalició governamental processista

 

 
Redacció

Ahir, 24 de gener de 2022, diputat Salvador Vergés (JxCat) considera que el castellà és una llengua estrangera a Catalunya, però no exposa què farà la Generalitat per desobeir la sentència del TSJC.

 
El processisme s'esvalota però no diu com desobeirà el TSJC

En un enfilall a Twitter, Vergés (JxCat) ha vindicat, d'una banda, el català com a llengua pròpia de Catalunya, però en cap moment ha gosat assenyalar què farà el seu govern, quan va votar la investidura de Pere Aragonès (ERC) com a president de la Generalitat i JxCat és un dels socis de la coalició governamental processista, respecte la sentència del TSJC que obliga l'administració catalana a aplicar el 25% de les classes en castellà a l'escola catalana.

De fet, amb una taxa de natalitat del 6% dels catalans i del 19% dels immigrants l’any 2019 segons l’INE, entre l’any 2003 i el 2018 l’EULP també constata una baixada del 21’5% de parlants habituals de català, del 46% al 36%. Aquesta circumstància sembla ser de poca importància per Vergés (JxCat), qui exposa la seva proposta d’un model lingüístic a l’escola catalana consistent en combinar el català com a llengua vehicular amb l’anglès com a obligatòria d’ús en un determinat tant per cent d’assignatures, i que posi el castellà com a lliure elecció junt amb altres llengües (francès, alemany, àrab, xinès, etc.).

La immersió lingüística continua tocada de mort atès que recentment, el proppassat desembre de 2021, Aymerich (ERC) va anunciar via Twitter que preferia dedicar-se a la política local del seu municipi de Sant Vicenç dels Horts, del qual en va ser alcaldessa entre 2015 i 2019, que no pas defensar del català com a directora general de Curriculum de la Conselleria d'Educació i aturar l'aplicació de la sentència del TSJC.
Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Pots fer servir tags i atributs HTML:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?

Han votat 699 lectors

Meme