Cuba: manifestació històrica contra el règim comunista al crit de llibertat i ‘no tenim por’
12 de juliol de 2021

Constatant la presència de banderes dels EUA durant la protesta, els cubans s'han manifestat contra la misèria i la repressió del règim comunista cubà, obrint un escenari d’esperança que compta amb el suport de diversos membres del Partit Republicà
Redacció
Ahir, diumenge 11 de juliol de 2021, en un moment històric que, segons els experts, no s’esdevenia des de l’aixecament de l’any 1994, el poble cubà va manifestar-se massivament demanant llibertat i el fi del règim comunista a l’illa de Cuba, la qual roman en la pobresa i la manca de llibertat d’expressió durant dècades, ara amb l’afegitó dels estralls de la Covid-19 i l’absència de vaccines.
En oposició absoluta a la dictadura comunista durant més de 60 anys, es constata la presència de cubans brandant la bandera dels EUA al crit de llibertat i “no tenim por”.
This is deeply moving.
Watch as Cubans wave the American flag while marching against the island’s 62 year-old communist dictatorship on the streets of Havana.
Never forget what America represents to millions across the world. #SOSCuba🇨🇺 #PatriaYVida
pic.twitter.com/rbEZmL7YgB
— Giancarlo Sopo (@GiancarloSopo) July 11, 2021
El règim comunista ataca la població cubana
Mentrestant, el govern de Miguel Díaz-Canel ha cridat els seus simpatitzants al combat contra els manifestants, atès que ni l'exèrcit ni la policia obeeixen al règim i, en cas que ho facin, els cubans dissidents els llencen pedres per foragitar-los.
A més, molts usuaris cubans a Twitter han advertit que els militars es vesteixen de paisà per fer irrompre el caos al pacifisme que, fins ara, lidera les manifestacions.
The government call to the violence this is the response for the people of #Cuba #SOSCuba #CubaLibre pic.twitter.com/yK0a09zkcb
— Yusdiel Rodriguez (@Ortodoxo6) July 12, 2021
Els estatunidencs republicans al costat dels dissidents cubans
A mesura que es difonia el succés, diversos republicans, com ara el senador per Texas, Ted Cruz, la família del qual fou perseguida per la dictadura comunista cubana abans de fugir als EUA, van fer costat el poble cubà sentenciant que “el règim comunista cubà està destinat a acabar a la brossa de la història”. Tanmateix, el governador republicà per Florida, Ron DeSantis, condemnant el silenci en què es veu sotmès el poble cubà quan crida llibertat, ha expressat que Florida fa costat els dissidents cubans contra la tirania comunista.
Florida supports the people of Cuba as they take to the streets against the tyrannical regime in Havana. The Cuban dictatorship has repressed the people of Cuba for decades & is now trying to silence those who have the courage to speak out against its disastrous policies#SOSCuba pic.twitter.com/H71EYoKdUZ
— Ron DeSantis (@GovRonDeSantis) July 11, 2021
Una consigna on també s’hi afegeixen la vice-governadora republicana de Florida cubana-estatunidenca Jeanette Nunez, qui denuncia que la continuada repressió de Castro no aturarà la set de drets i llibertats del poble cubà, o també el senador republicà per Florida Marco Rubio i l’alcalde republicà de Miami, Francis Suarez, els quals han demanat que les autoritats cubanes deixin d’obrir foc contra els manifestants.
Alhora, figures com Rick Scott, senador i ex-governador de l’Estat de Florida, ha assenyalat que el president demòcrata dels EUA, Joe Biden, hauria de denunciar qualsevol detenció o violència contra les protestes pacífiques de Cuba, atès que, per ara, no s’ha manifestat al respecte.
The Communist Cuban regime will be consigned to the dustbin of history. It has brutalized & denied freedom to generations of Cubans, and forced my family & so many others to flee.
The American people stand squarely with the men & women of Cuba and their noble fight for liberty. https://t.co/09hdGQVJLh
— Ted Cruz (@tedcruz) July 11, 2021
El via crucis dels dissidents cubans entrant als EUA
Les manifestacions, a més, s’emmarquen en l’arribada de cinc dissidents cubans a les costes de Florida dimarts passat, 6 de juliol de 2021, afegint-hi el rescat de 13 per part de la Guàrdia Costanera dels EUA que van naufragar d’una embarcació d’almenys 22 persones ―9 de les quals, desaparegudes― enfrontant-se a la tempesta tropical Elsa per mar.
Tot i així, i malgrat la política wet foot, dry foot (“peus molls, peus eixuts”) que l’ex-president Barack Obama va rescindir, se'ls hauria permès romandre legalment als EUA en fugir del règim comunista cubà. Això no obstant, els dissidents s’han vist obligats a fugir de les autoritats estatunidenques i viure d’amagat per evitar la deportació a la Cuba comunista.
Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.
Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?
Han votat 705 lectors