Cornellà de Llobregat: detinguts tres immigrants peruans per robatori de mòbils amb violència
2 de maig de 2021

Malgrat que dos d’ells se’ls acusa de delicte de receptació per la complicitat amb l’autor principal, sota acusació d’almenys cinc delictes de robatori amb violència i/o intimidació, els tres detinguts han estat posats en llibertat
Redacció
Al llarg de la setmana passada, els Mossos d’Esquadra van detenir un grup d’immigrants d’origen peruà per haver comès, emprant el mateix modus operandi a Cornellà i diverses zones del Llobregat, múltiples robatoris de telèfons mòbils a estrebades que després revenien.
Concretament, dos dels immigrants, de 32 i 22 anys d’edat, han estat acusats de delictes de receptació en operar com a còmplices del tercer, de 42 anys, el qual està acusat d’almenys cinc delictes de robatori amb violència.
L'un, amb bicicleta, feia una estrebada als mòbils que les víctimes tenien entre les seves mans, i l'altre, en patinet, vigilava l'entorn. Després un tercer venia els terminals sostrets. Els detenim amb Guàrdia Urbana de Cornellà de Llobregat pic.twitter.com/ZzLUw3o0HG
— Mossos (@mossos) April 29, 2021
Mesures penals
Segons l’article 298 del Codi Penal, els delictes de receptació es castiguen amb una pena de presó de 6 mesos a 2 anys; alhora que, segons l’article 242, els delictes de robatori amb violència i/o intimidació percep una pena de presó de 2 a 5 anys.
Tot i així, i malgrat que es comptabilitzen en almenys cinc els mòbils sostrets i, per tant, en el mateix nombre el delicte de robatori i/o intimidació, els còmplices han quedat en llibertat a l’espera que els citi el jutge i s’ha decretat llibertat amb càrrecs per l’autor dels delictes.
Augmenten els delictes amb robatori i violència i/o intimidació
Exposant la incidència del delicte a l’Àrea Bàsica Policial (ABP) de Cornellà de Llobregat, municipi amb un 16% d’immigració segons l’Idescat, els delictes amb robatori i violència i/o intimidació van augmentar en un 9% entre el 2018 i el 2019 —passant de 386 a 420 casos registrats— segons el Mapa Delinqüencial de Catalunya.
Tanmateix, un creixement truncat arran dels confinaments de la pandèmia, atès que, en contrast amb els 31 i els 29 casos registrats el primer mes dels anys 2018 i 2019, respectivament, només durant el mes de gener del 2020 se’n van registrar 57.
Llibertat amb càrrecs ⚠️ pels agressors d'un sense sostre a Girona, una dona i un immigrant d'origen marroquí detinguts per:
🔴 Robatori amb violència (art. 242, CP: 2-5 anys presó)
🔴 Lesions (art. 147, CP: presó de tres mesos a tres anys)https://t.co/Z814nclimB
— La Santa Espina (@santaespinacat) September 9, 2020
Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.
Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?
Han votat 703 lectors