Buch, Chacón i Vilallonga: per què Torra cessa aquests tres consellers processistes
5 de setembre de 2020

Tres nous consellers processistes a Interior, Empresa i Cultura: l'advocat Miquel Sàmper, l’ex-eurodiputat Ramon Tremosa i la professora Àngels Ponsa
Redacció
La decisió de Quim Torra, president de la Generalitat de Catalunya, per a remodelar el Govern es cristal·litza amb canvis als departaments d’Interior, Empresa i Cultura. Es tracta de tres “departaments que tindran un paper determinant els pròxims mesos”, motiu pel qual Torra ha decidit “reforçar-los” amb l’objectiu d’aconseguir “el millor resultat” i assumint així el “compromís” de posar-hi al capdavant l’advocat Miquel Sàmper, l’ex-eurodiputat Ramon Tremosa i la professora Àngels Ponsa, respectivament. Són perfils pròxims a JxC, sobretot fidels a Carles Puigdemont, qui posiciona el seu partit respecte el PDeCAT i la cita electoral, encara per establir-se la data.
Buch, el conseller d'Interior ex-porter de discoteca
Els motius del cessament de l’ex-conseller d’Interior, Miquel Buch, van poder-se entreveure en l’entrevista amb la periodista Mònica Terribas durant la cloenda de la 9a Escola d’Estiu de Barcelona de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya. Segons deixa copsar Buch, qui esmenta que “a tots ens agrada menjar amb el plat net, però hi ha algú que l’ha de rentar”, la remodelació del Departament d’Interior estaria relacionada amb la propera vista de Torra al Tribunal Suprem, així com de cara a les eleccions vinents. Amb el propòsit de pal·liar els efectes de “la gestió dels aldarulls que va haver-hi amb la post-sentència”, en especial a Plaça Urquinaona, sobre el públic electoral.
El ja exconseller Miquel Buch acaba emocionat l’entrevista improvisada amb Mònica Terribas poc després d’haver estat cessat. Encaixa decisió amb “esportivitat”, la desvincula de la marxa PDECat i apunta a les topades per actuacions ordre públic amb manifestants independentistes. pic.twitter.com/JjNqis96Pc
— Guillem Sànchez (@guillem_sm) September 3, 2020
Però si bé el canvi de Buch per Sàmper a Interior suposa una estratègia electoral del president de la Generalitat, el cessament de les conselleres de Cultura i Empresa pot atribuir-se a la seva actuació negligent amb dos departaments que han descurat el català i han permès la fuga de les multinacionals a Catalunya.
La debilitació de la llengua i de l'empresa catalanes
La consellera de Cultura cessada, Mariàngela Vilallonga, qui mancava d’experiència política en el moment d’accedir al càrrec, havia promès comprometre’s “amb les persones, amb la terra i amb la llengua” de Catalunya. Tot i així, llegat seu són tan sols les crítiques a TV3 per la castellanització de la cadena –piulant com a “toc d’atenció” a Twitter que “l’ús social de la llengua catalana ha de començar per la televisió pública de Catalunya”–; però també la inoperància envers l’aplicació de les lleis del Cinema i del Codi de Consum, ignorades per la Generalitat des de fa una dècada. Vilallonga no ha revertit la feble salut del català ni ha promocionat la cultura catalana, més aviat ha contribuït a consolidar per omissió el fet anti-català.
No has aplicat ni la llei del Cinema ni la del Codi de Consum, i vas a Perpinyà a gallejar de francès, tot fent el ridícul més espantós. A reveure i bona jubilació, Marian!
— Guerau Fuster (@guerau_fuster) September 3, 2020
Quant a Empresa, la consellera cessada Àngels Chacón, qui havia esdevingut l’única representant del PDeCAT en el Govern, va fracassar amb la gestió de Nissan a la Zona Franca de Barcelona i Montcada i Reixac després d’haver assegurat que romandria i que la Generalitat defensaria “i defensarà com mai la planta de Nissan”. Ara, es vana de ser conseqüència de la seva tasca a Empresa la proposta d’un fabricant de bateries per substituir Nissan reactivant així la indústria, quan en realitat es tracta d'un gran anunci sense cap mena de concreció, motiu pel qual fonts del sector industrial apunten que és una cortina de fum.
El temps i la feina persistent acaben donant fruits. Ara, a tancar els serrells que queden i endavant! Bones notícies per moltes famílies, el nostre objectiu.
Gràcies a tots els que fem pinya per fer-ho realitat!#FerEmpresaFerPaís pic.twitter.com/OaqhjlaoYD
— Àngels Chacón (@angelschacon) September 4, 2020
Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.
Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?
Han votat 783 lectors