Barcelona: detingudes dues immigrants, una peruana i una argentina, per estafar 43.000 euros a 13 catalans d’edat avançada
20 d'agost de 2021

Fent-se passar per revisores del gas, les detingudes aconseguien el PIN de la targeta bancària de les víctimes, la majoria ancians que vivien sols, motiu pel qual la Fiscalia demana penes contundents
Redacció
El passat dimarts, 12 d’agost de 2021, els Mossos d’Esquadra van detenir dues immigrants de nacionalitats peruana i argentina, quedant també tres persones addicionals com a investigades, per haver estafat prop de 43.000 euros a un total de 13 persones d’edat avançada fent-se passar per revisores del gas.
Ingressen a presó 2 dones que estafaven persones d’edat avançada pel mètode dels falsos revisors. S’havien aconseguit apoderar de 43.000 euros de 13 víctimes pic.twitter.com/BbsGGfmLKu
— Mossos (@mossos) August 18, 2021
Modus operandi
L’estratègia de les detingudes consistia en vestir bé i parlar cordialment escollint com a principals víctimes ancians que vivien sols, guanyant-se’n la confiança en no dur l’uniforme característic del sector.
Al seu torn, la metodologia de les immigrants consistia aconseguir el PIN de la targeta bancària insistint en què era indispensable per tramitar la devolució dels presumptes càrrecs excessius que simulaven trobar en les factures. Alhora, un altre individu irrompia d’amagat a l’habitatge per robar la llibreta o la targeta, la qual empraven per a realitzar compres a Internet, transferències i extraccions de diners en metàl·lic.
Escollint els afectats a Barcelona, Cornellà, l’Hospitalet de Llobregat i Badalona, les detingudes també van robar joies amb un valor de 17.000 euros.
La Fiscalia demana contundència en les penes
Així, les dues detingudes, mentre la investigació roman encara oberta, estarien sota una pena d’1 a 6 anys de presó per cada delicte d’estafa segons l’article 250.4 del Codi Penal, de d’1 a 3 anys de presó per furt segons l’article 235.6 i de 6 mesos a 3 anys de presó per delictes d’estafes bancàries amb targeta segons els articles 248, c) i 249.
Tanmateix, i atesa la vulnerabilitat de les víctimes, la Fiscalia ha sol·licitat penes més contundents pel fet que les víctimes eren ancians i d’una delicada situació econòmica. Fet que va dur molts, desproveïts de diners, a demanar suport a familiars i amics per fer front les despeses mensuals.
🚨 Els @mossos es rendeixen: demanen a la gent gran vagi acompanyada als caixers per evitar robatorishttps://t.co/Urp01YP3PZ
— La Santa Espina (@santaespinacat) February 4, 2021
Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.
Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?
Han votat 843 lectors