Barcelona: Ada Colau suspèn la instal·lació de videovigilància a Ciutat Vella
14 de setembre de 2020

El 2019 es van registrar 4.130 casos de robatori amb violència i/o intimidació, el nombre més alt de tota Catalunya el mateix any
Redacció
La batllessa de Barcelona, Ada Colau, suspèn el concurs públic per a la instal·lació de 13 càmeres d’alta resolució destinades al control i la prevenció de la delinqüència a Ciutat Vella; l’Àrea Bàsica Policial que el 2019 va registrar 4.130 casos de robatori amb violència i/o intimidació, el nombre més alt de tota Catalunya el mateix any.
Aquest equip de videovigilància comptava amb gairebé 180.000 euros de pressupost i pertanyeria al projecte europeu Secur Cities, dirigit a pal·liar la criminalitat i el terrorisme.

D’acord amb la justificació oficial, “el plec de prescripcions tècniques no respecta el principi de concurrència” o, en altres paraules, el procediment d’adjudicació d’aquest contracte hauria estat elaborat per ser concedit a una empresa en concret, evitant la competència entre d’altres com dicta la normativa. Un fet que se sumaria al repertori d’adjudicacions sense concurs públic que ha caracteritzat el mandat de Colau a l’Ajuntament de Barcelona. Segons un reportatge de Crónica Global, havent adjudicat fins un 94% dels contractes a dit.
Acollida d’immigrants il·legals sense seguretat ciutadana
Aquest entrebanc en les mesures de videovigilància per prevenir la crisi de criminalitat a sectors de Barcelona com Ciutat Vella, amb un 48,26% d’immigració segons l’Idescat, i aglutinant diversos delinqüents reincidents, s’esdevé de cara a l’acollida dels immigrants il·legals del campament de Moria, a l’illa grega de Lesbos. I pel que l’Ajuntament de Barcelona destinarà un equipament municipal per una primera acollida de 55 immigrants il·legals d’acord amb el Programa Nausica, actiu des del 2016, i del qual Ada Colau n’ha augmentat la inversió en mig milió d’euros més.
Des de @bcn_ajuntament ampliem amb mig milió d'euros més el programa Nausica d'atenció a les persones refugiades que arriben a la ciutat. I reforcem la perspectiva de gènere per atendre'ls.#DiaMundialDelRefugiado https://t.co/Hra3YOLrES
— Ada Colau 💜🌈🔻 (@AdaColau) June 20, 2020
Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.
Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?
Han votat 843 lectors