Argèlia: Alger suspèn les repatriacions d'immigrants algerians que entren il·legalment a l'Estat espanyol per l'apropament de Pedro Sánchez (PSOE) amb el Marroc respecte el Sàhara Occidental

31 de març de 2022

Argèlia: Alger suspèn les repatriacions d'immigrants algerians que entren il·legalment a l'Estat espanyol per l'apropament de Pedro Sánchez (PSOE) amb el Marroc respecte el Sàhara Occidental

A aquesta actuació cal sumar el veto a Iberia per als vols entre Algèria i Madrid, sent la primera vegada des dels anys setanta que no hi ha connexió aèria entre les dues capitals

 
Redacció

Ahir, dimecres 30 de març de 2022, El Confidencial es va avançar respecte la decisió del govern d'Argèlia: Alger suspèn les repatriacions d'immigrants algerians que entren il·legalment a l'Estat espanyol per l'apropament de Pedro Sánchez (PSOE) amb el Marroc respecte el Sàhara Occidental.

 
Algèria mostra el seu malestar amb l'Estat espanyol

Totes les repatriacions d'immigrants il·legals arribats a l'Estat espanyol des de les costes, segons indiquen fonts oficials algerianes, han estat suspeses. Aquesta decisió és una conseqüència del que a Alger consideren l'alineament de Pedro Sánchez (PSOE) amb les tesis del Marroc en el conflicte del Sàhara Occidental.

A aquesta actuació cal sumar el veto a Iberia per als vols entre Algèria i Madrid. Amb Air Algérie sense operar des de l'inici de la pandèmia del virus xinès, és la primera vegada des dels anys setanta que no hi ha connexió aèria entre les dues capitals.

A tot això, tanmateix, Grande-Marlaska ha expulsat un militar algerià exiliat a l'Estat espanyol, reclamat per Alger a efectes d'intentar apaivagar l'enuig de les autoritats algerianes després del gir de Sánchez en la qüestió del Sàhara Occidental, cosa que fins ara no sembla haver canviat el parer d'Abdelmadjid Tebboune, president d'Algèria i ministre de Defensa algerià.
Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.

Deixa un comentari

Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?

Han votat 703 lectors

Meme