14F: PSC guanya les eleccions mentre ERC avança JxCat gràcies a la divisió del vot amb el PDeCAT

15 de febrer de 2021

14F: PSC guanya les eleccions mentre ERC avança JxCat gràcies a la divisió del vot amb el PDeCAT

Tot i superar el 50% dels vots, no hi ha celebració en el processisme respecte 2017: ERC perd 332.254 vots; JxCat, 380.231; CUP, 6.159; i PDeCAT ha quedat fora del Parlament de Catalunya

 
Redacció

Les eleccions del Parlament de Catalunya del 14 de febrer de 2021, malgrat que amb un 46’45% d’abstenció, han conclòs amb la victòria de l'unionisme socialista liderat per Salvador Illa (PSC) i Pere Aragonès (ERC) en el camp processista.

Amb 33 escons i 651.027 vots (un augment del 7’31% respecte les darreres eleccions de 2017), el PSC és el vencedor de la jornada electoral. I també amb 33 escons però menys vots, 602.658 (un 35’6% menys de vots respecte el 2017), ERC queda segona en conjunt i primera entre el processisme.

 
La destrucció de l'espai convergent

Tot i així, l’escurada victòria d’ERC troba com a motiu la divisió entre els hereus de l'antiga Convergència. Amb un JxCat que ha perdut un 40’16% de vots (passant de gairebé un milió a poc més de mig i cobrint les províncies de Girona i Lleida) i un PDeCAT amb tan sols 76.967 vots (especialment a Lleida, en un 5%) i quedant fora del Parlament de Catalunya; com també un PNC, amb 4.575 vots.

 
Clima agredolç, futur incert

Tenint en compte els vots, el processisme ha abastat el 51’22% dels vots, superant així la vella cantarella que el procés d'independència seria un fet irreversible assolint aquesta fita.

Això no obstant, CUP, amb 189.087 vots i aconseguint 9 escons (el 21 de desembre de 2017 en va obtenir 195.246, els quals van constituir 4 escons), suposa que l'esquerra radical catalana tingui la clau de la governabilitat processista.

Les exigències entre els de Junqueras i els de Puigdemont per una banda, l'assimilació dels segons front dels primers per una altra, i que els cupaires decideixin el futur de Catalunya, imposant condicions marxistes, deixen un futur incert per la investidura de Pere Aragonès (ERC) i el rol de Laura Borràs (JxCat) per a la constitució d'una altra coalició processista; i aquest cop, possiblement amb CUP tenint responsabilitats governamentals.
Si t'ha interessat aquesta informació, uneix-te al canal de Telegram.
El diari liberal-conservador en català. Diem el que penses. Subscriu-te.

Has d'estar connectat per comentar. Si us plau, connecta't o subscriu-te per deixar un comentari.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Pots fer servir tags i atributs HTML:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Enquesta

Atès que no s'ha obtingut cap resultat amb la taula de diàleg trampa, Pere Aragonès ha de dimitir i convocar eleccions?

Han votat 695 lectors

Meme